Le insalate, la carne and a rambling speech.



Le insalate sono sempre belle da guardare e anche da mangiare, le faccio spesso con ingredienti diversi, mi piacciono molto, ma come contorno a qualcosa di più sostanzioso, da sole vorrei mangiarle raramente e quando invece per giorni e giorni mi ritrovo solo questo nel piatto mi cominciano i cravings per un bel filetto alla griglia, il mio corpo ha bisogno di proteine e mentre in India le tavole sono imbandite principalmente di legumi, dalla mia tavola i legumi sono banditi, o quasi.



Eccovi qualche piatto di insalata che non ha bisogno di descrizione, forse noterete l'okra cruda, ebbene si mi piace proprio cruda bella croccante, e per questo mi guardano con occhi sbarrati, ma se trovate dei baccelli giovani e sani non perdetevi il piacere di provarla.

Ma cosa mi impedisce di accompagnare queste insalate con un bel filetto, che qui chiamano undercut,  ogni volta che ne ho voglia?

In India la carne si vende appena macellata perché i macellai non hanno il frigo, il che vuol dire che è dura e bisogna tenerla in frigorifero per almeno tre giorni di frollatura prima di mangiarla, ovviamente senza la giusta temperatura della cella frigorifera del macellaio.
Non ci sono negozi vicino a casa, qui in giro ce n'è uno ma è meglio starne alla lontana, ci sono andata solo una volta e mi è bastata. Mi devo quindi fare 6 km di rickshaw alle nove del mattino per andare al mercato generale della carne in centro, e altri sette con le deviazioni per tornare, perché se arrivo dopo le dieci non trovo il filetto, unico taglio mangiabile.



Oggi per esempio vorrei un bel filetto alla griglia ma la Liz mi dice che i filetti li mandano tutti a Bombay, l'ha saputo dal macellaio del suo villaggio. Ovviamente non può essere vero ma questo è quello che mi dice lei, o forse si è stufata di sentire le mie lamentele sulla qualità della carne che mi porta di solito e pensa che non comprarla del tutto potrebbe essere la soluzione migliore, infatti questa soluzione mi pare pure intelligente, elimina completamente il problema della carne.



Come dicevo l'unica carne di manzo che riesco a mangiare qui è solo il filetto, e se lo vuoi te lo devi comprare tutto, il che è decisamente meglio che non comprarne qualche fetta rimasta giacente su un tavolaccio indescrivibile, almeno vedi che te lo estraggono davanti ai tuoi occhi dalla parte giusta del manzo appeso al gancio. Quello più piccolo è un chilo e duecento grammi, ma di solito me ne rifilano quasi due kili con annessi e connessi, cioè una parte laterale del filetto nemmeno tenerissima ma ci faccio il bollito.

Due chili sono troppi, finisce che mangio carne tutti i giorni e non mi va bene infatti invito qualche amico, e non posso nemmeno congelarla perché la luce viene tolta all'improvviso e anche per varie ore al giorno e di conseguenza il congelatore del mio frigorifero è sempre vuoto. Avrei voluto comprare un frigorifero senza il comparto dei surgelati ma quelli decenti li importano dalla Korea e sono tutti così,  comunque prende spazio in altezza e mi serve per tenere l'impasto della tempura al freddo mentre friggo, o per fare il ghiaccio da mettere sotto la ciotola della tempura mentre la cucino, e raramente faccio il gelato di mango o di banana.



Vi immaginate che ciò vuol dire che quando si va a comprare i prodotti che devono stare al freddo tipo carne, latticini e surgelati sono stati congelati e ricongelati almeno due volte al giorno?
Ecco perché il reparto dei surgelati nemmeno lo vedo quando vado al supermercato, per me non esiste proprio, eppure qualcuno li comprerà questi prodotti. Mi chiedo quanti mal di pancia . . .
Questo è uno dei tanti misteri indiani, hanno lo stomaco di acciao inossidabile oppure muoiono e nessuno se ne accorge. D'altronde con più di un miliardo di persone c'è sempre qualcuno che muore per cause ignote, mica si può tanto cavillare sul perché e percome.

Per anni non ho mai mangiato carne perché la carne che si vende qui si chiama sempre "mutton" che tradotto vuol dire montone, e tutte le macellerie sono chiamate "mutton shop", dei buchi orripilanti. A me il montone proprio non piace nemmeno sentirlo da lontano. Se siete mai andati in un paese arabo sapete di che odore vi sto parlando, l'odore del montone non ha niente di attraente, almeno per me.

Liz, che è cristiana e quindi la carne la mangia, spesso mi diceva che ogni tanto fa bene mangiare la carne e io le dicevo che mia madre diceva la stessa cosa, ma qui per il mio naso la carne puzza troppo e la cosa finiva lì. Finché un giorno le ho detto che avevo proprio voglia di filetto di manzo alla griglia, anzi per farglielo capire bene le ho detto che mi sarei mangiata una baby mucca intera al barbecue.
Lo so che qui la mucca è sacra ma da qualche parte ne devono vendere di carne se in Parlamento si discute di fermare la macellazione, eppure non ho mai visto un negozio di carne che non fosse mutton o pollo, di maiale nemmeno l'ombra ma so per certo che da qualche parte si trova, specialmente nelle zone abitate da cristiani.



In realtà sono stata vegetariana per parecchi anni, negli anni settanta seguivo anche la macrobiotica, quindi venire in India e mangiare vegetariano non è mai stato un problema, anche perché il vegetariano degli indiani comprende anche latte, ghee e paneer ma il mio stomaco non digerisce i legumi che gli indiani mangiano quotidianamente. Le uova non fertilizzate stanno cercando di entrare nel mercato come un prodotto vegetariano, mentre pollo e pesce sono accettati su larga scala come cibo per non vegetariani, che di solito sono cristiani, e quindi gli indù si oppongono solo alla macellazione del bovino.

Allora quando Liz sente che vorrei mangiare la carne di manzo mi risponde che lei me lo dice da tanto tempo e io l'ho sempre rifiutata . ..  what? ma io ho rifiutato solo il montone! Alla fine scopro che la carne di manzo viene "chiamata" mutton perché così si può vendere e mangiare tranquillamente senza disturbare il credo religioso degli indù. Ma ti pareva! Ecco come si risolvono i problemi, aggirandoli cambiando il nome delle cose, non è fantastico? Incredibile.

Non mi meraviglio più di niente da quando vivo qui, quindi non mi sono nemmeno meravigliata quando ho sentito che la sua famiglia si è convertita al cristianesimo per poter mangiare la carne di manzo i cui profumi entravano in casa loro dai vicini di casa cristiani. A parte il fatto che la casta dei sudra si innalza [secondo loro] a un livello apparentemente superiore quando si converte al cristianesimo, perché i cristiani così formano una casta tutta loro e non è più quindi l'ultima casta dell'induismo. Comunque la chiamano casta, anche se le caste sono state abolite, la casta dei cristiani, non necessariamente cattolici, in questo caso Testimoni di Geova, e si anche in India girano per le case cercando di convertire.



Per tornare ai macellai, devo dire che sono proprio dei "macellai", e aggiungerei "ovviamente" perché non riesco nemmeno a immaginare che in India si possa fare un qualsiasi lavoro di qualità, infatti non sanno nemmeno come tagliare la carne. Cioè la tagliano a caso, a parte il filetto che hanno scoperto che possono venderlo più caro e quindi te lo tagliano quando sei lì, cioè lo estraggono dalla schiena davanti ai tuoi occhi e lo rovinano che mi vien da piangere. Ma se per caso non lo vendono, finisce che lo tagliano insieme al resto, infatti l'altro giorno Liz era tutta contenta perché nel pezzo di carne che ha comprato per la sua famiglia è capitato un pezzo di filetto, che altrimenti non se lo possono permettere. Ricordatevi che ci sono sempre eccezioni nella vita e quindi non sto facendo di ogni erba un fascio, sono certa che le eccezioni ci sono ma non ho mai avuto la fortuna di incontrarle in India, qui tutto è schiacciato verso il basso con qualche picco isolato e rarissimo.

Sarebbe meglio non descrivere il mercato generale della carne, ma intanto sono entrata totalmente nelle divagazioni e quindi vi dico che è proprio "un vero macello", e io non ci vado quasi mai. Son mesi e mesi che non ci metto piede, devo proprio morire dalla voglia di carne, avere una tale carenza di proteine che mi faccio quei sei kilometri sperando di non arrivare tardi, spesso succede. I macellai piccoli è meglio non sapere dove sono, ne ho visitati un paio e ho chiuso il capitolo, quello vicino a casa è da dimenticare completamente e poi il filetto non lo tengono.
Oddio questo doveva essere un post solo sulle insalate e allora bisogna che cambi il titolo!



A questo punto mi rimangio [virtuale] un bel piatto di lombata alla piastra condita con sale e pepe, olio extra vergine di oliva, aglio e origano. Dal taglio si vede che era troppo fresca e doveva frollare forse un giorno in più in frigo, ma succulenta e sacra l'ho mangiata di stragusto. Come mai la lombata? Quel giorno sono andata al mercato tardi ed ero certa di non trovare il filetto, allora ho preparato un disegnino copiato da internet con i tagli della carne da mostrare al macellaio. Quando gli ho indicato la lombata mi ha detto ma quel pezzo lo vendiamo solo con le ossa e tu compri sempre il filetto che non ha ossa! E allora? ma dammela con l'osso che poi ci penso io a fare la macellaia! Di certo non sono riuscita a tagliare le ossa e quindi ho dovuto disossare con non poca fatica. Con questo ho scoperto che in India la carne si divide in due tipi di taglio, con le ossa e senza ossa.



Sto aspettando i monsoni per farmi una bella grigliata di filetto alla piastra che poi è la tawa. Adesso fa troppo caldo e già mi immagino la puzza del mercato. Per di più se guardi in alto vedi uccellini e uccellacci che volano sopra il cortile interno in attesa di piombare a picco sulla borsa della carne per afferrarne un pezzo.
La prima volta che sono andata in questo posto orripilante, quando ho visto che il macellaio voleva mettere il filetto in una borsa di plastica nera tipo spazzatura, l'ho fermato e gli ho dato una busta bianca che di solito mi porto sempre dietro. Qui mica che ti avvolgono la carne in qualcosa di decente prima di metterla nel sacchetto, e poi a me non piace che ci facciano sempre un nodo sui manici, quindi gli ho detto no, per favore di lasciarla stare, di solito metto il sacchetto dentro un altro sacchetto, ma lui mi ha indicato il cielo e mi ha fatto vedere gli uccellacci pronti a saltarmi addosso appena sarei uscita. Ecco perché volano in tondo sopra al mercato! Quindi ho tirato fuori l'altra busta bianca, ci ho messo il sacchetto con la carne e sono scappata via. Poi ho saputo che gli indiani non vogliono far sapere in giro che mangiano la carne e quindi il sacchetto nero nasconde il contenuto, te capì?

Il capretto da latte invece lo trovo al supermercato ed è buonissimo fatto al forno o anche a ragù per condire le pappardelle che faccio io. Buonissimo il capretto, ma io ho voglia di filetto alla griglia.

Oddio questo mio blah blah (rambling speech - discorso sconnesso) credo non abbia chiarito come procurarsi un bel filetto in India, anzi forse ha pure creato un'immagine confusa. Ovviamente confusa per chi non è mai stato in India.
Boh!


30 comments:

  1. Chamki, your source of information, Elizabeth, is feeding you a lot of crap
    Selling beef and calling it mutton????
    All the undercut goes to Bombay???
    You cant buy less than a kilo???
    Converting to Christianity to eat beef n still be sinless???
    Now that takes the cake
    I know you dont eat salt, but you need to take Liz with a big handful of salt
    What was it she said about the squid the other day??
    And you can get meat in Yervada too, almost your doorstep
    As always you need to go personally n choose yourself, train the butcher to give you what you want
    And vegetarians in India do not consider eggs, chicken or fish to be vegetarian
    The black plastic bags are actually banned but they are cheaper so the poor dont care, its up to you to put your foot down
    I love having you here Chamki, but I wonder why you stay if its so bad
    I'd go if I had the choice

    And vegetarians in India including fish n chicken

    ReplyDelete
  2. I removed the automatic translation because you can't get it right. Liz is not the only source of information, in fact i know other people that are calling any meat mutton. I went to the shop near by, i even told you, and he was keeping the meat floating in ice and water, besides i do not speak the local language and i cannot train this local butcher, so i have to go to the slaughterhouse down town.
    Yes i can't buy less than full fillet, they don't give it to me, in fact you have no idea what does it mean to be western and live in India.
    And yes when you convert to Christianity you can eat beef, it is not a sin.
    I didn't say that vegetarians in India consider eggs, chicken or fish to be vegetarian . .. please, and it is your conclusion that if it is so bad it is better i go, not mine.

    ReplyDelete
  3. No conclusions, Chamki, just asking, that's it
    I'd rather have your big Italian energy right here

    Would someone really convert to Christianity just to eat beef???
    Wow, they must love beef

    ReplyDelete
  4. So if you remove the translation, how do I read the Blog?

    ReplyDelete
  5. Would someone really convert to Christianity just to eat beef???
    Obviously as for the 99,999% of the conversions, they are not real conversions. It is not that they love beef, they didn't even know the taste of beef, but neighbors maybe eating and sending good smells around, i don't know, i can't go into their mind, but this is what she told me.
    I actually thought to eliminate the automatic translation even before you commented, i was pondering because it really doesn't make any sense. I write italian when i share something about living in India and indian recipes, and in english when i give italian recipes. Actually i am just writing as it comes out of my fingers, not really planned. How do you read the blog? Learn italian. Just kidding, but whatever i say here you know it well because i shared with you again and again. Burt what? Are you indian? Do not play indian please. We have this saying in Italy that means playing the one who is not listening, or playing the one that says always yes without listening what is said to him. How many times did you really listen to what i say? I am sure i must have told you the story about the meat. So why did you get such reaction?

    ReplyDelete
  6. Chamki, I listen in the moment but I dont always remember
    Not just with you
    And even hearing it again it sounds weird ... to me
    So I'm not Indian, but I'm not Italian
    Its nice to have your Blog, I enjoy it, you know that

    ReplyDelete
  7. Maybe it sounds weird to you more than it sounds to me, because when you go to buy something anywhere in India you are immediately labeled as a rich indian woman, right? And when i go i am labeled as the american we can easily cheat, don't know why but i look american. No one can ask you to pay ten times more the value of any product, but they can do with me and they do most of the time. In fact i never know the price of anything if it is not printed. Even when it is printed they make it round the way they like. When i bought the idly pan in a shop in the indian area at the end of M.G road, i don't remember exactly the price, but if it was 517 he made it round at 600 not at 500, ok? But i saw it only when i came home.

    ReplyDelete
  8. I mean you know perfectly well that indians cheat western people always, of course if they look like rich. But when i sent my beloved nephew in M.G. road to buy a non-stick pan, and he was wearing the fashion jeans with cuts and holes, looking like a beggar in the eyes of the indians, he got it for much less than the printed price!

    ReplyDelete
  9. Ha ha ha So you need to get into torn jeans Chamki, we make that your shopping dress ha ha ha

    ReplyDelete
  10. Ridi ridi che la mamma ha fatto i gnocchi . . . this i don't really know how to translate except for the flat translation that says: laugh laugh that mum made gnocchi [dumplings?]
    Please have a look to this blog that i was reading few days ago [good it was still in my history's browser] and see what this guy says:
    "rent in Delhi is comparable to rent in Chicago if you try to live in Vasant Vihar, Shanti Niketan, West End. All the rents are driven up by the embassy types. Since I work in Gurgaon - but insist on living in Delhi, and I want to take advantage of NH-8 (the national highway), I'm limited to these areas. I priced out many options. To "live like a king" (3 bedroom, new construction, terrace/balcony) minimum rent would be around 130,000 INR - 180,000 INR a month. That is $2800-3913 USD a month."
    http://goradesi.blogspot.com/2008/10/new-apartment.html?showComment=1237444560000#c4194823497207154859
    Can you imagine a flat in India for almost 2 lacs? Do you think he gets the golden toilet seat or even the golden toilet bowl?
    I need to find more of this kind of expats, for example how much money are they making in India, and don't tell me that the company is paying! This is simply crazy.

    ReplyDelete
  11. http://goradesi.blogspot.com/ is the blog and New apartment is the post.

    ReplyDelete
  12. The Company pays similar rents in Pune, Bombay .....
    Such as Silver Woods ... remember it? The new one near Satellite Towers

    Yup Smaran did research too n it may be more expensive to live in Pune-Bombay than in some so called expensive cities in the West

    ReplyDelete
  13. Naaaa it can't be more expensive than that but if people pay such rents of 2 lacs and some 60.000 Rs a month to the driver, as i was reading just now in another blog http://american-in-delhi.blogspot.com/ in the post What does an average indian earn?, of course it becomes more expensive. But that is because of the cheating situation, white skin pays ten times more. I am actually having fun reading the expats blogs.

    ReplyDelete
  14. If you take into consideration that more and more Indians are in the top 100 richest in Forbes etc ... incomes have gone up majorly
    but so have living costs

    Not possible to make an average Indian income
    its extremes

    ReplyDelete
  15. FORBES ASIA's second annual list of the 40 richest Indians is quite a bit more exclusive this year. Folks needed a net worth of at least $590 million, up from $305 million last year, to make the cut. Twenty-seven members are billionaires, more than double last year's count. The group's collective net worth soared to $106billion, up from $61 billion; by contrast, China's 40 richest are worth a collective $26 billion

    ReplyDelete
  16. I don't get what you mean.
    Even if more Indians are in the top 100 richest people, so what? Does it mean that living costs are going up more than the normal up that is going to happen anyway? Explain it to me.
    Do you mean they are going to give more work to people and make more Indians rich to the point it is going to affects the life of everybody? I don't think so.

    ReplyDelete
  17. No no, not at all
    The rich are becoming richer, India is booming despite the recession
    Salaries n incomes are going up for all, plenty of disposable income
    We are becoming a major consumer market hence the entry of international companies n brands
    Hence more n more expats etc
    But yes there's still poverty

    ReplyDelete
  18. I had no idea how much was the per capita income, so i just googled it and it is Rs 38.084, about $ 755 = $63 a month.
    It is a bit more than 3000 Rs a month. Now we were talking about paying almost 200.000 Rs a month of rent, and paying the driver 60.000 Rs a month. Math is not my forte but i see that India is getting far too expensive for the comparative quality offered. It is not possible to compare anything because you need to consider that in India there are lots of problems with water and electricity supply, horrible roads and whatever quality is lower than anything made in a western country. So, to ask for such rents is pure exploitation.

    ReplyDelete
  19. But people pay and companies pay
    And people come to India and stay on in India despite all the problems and lower quality
    Must be getting something which they dont get in the West
    which makes these negatives not so important, isn't it?
    I know so many Indians too, Like Indra's son for instance, my sister for another, that are living abroad with great jobs, houses and money that want to come back to India
    And others that have come back and are so happy about it
    Interesting
    I wonder why

    ReplyDelete
  20. What western people perceive as negative is not so negative for Indians, actually it is perfectly normal. So when they come back from abroad they are going to see only the positive points. Climate is wonderful, i love it. Local food is so cheap, wow. Clothes? Just cotton is enough to keep you warm. You know how many clothes you need in the West for different seasons? Here we get one very big season [as for the temperature], you don't need many different kind of clothes.
    I don't know, everyone has his own reasons, why to go through such cultural shock. I don't even know if you can understand what i mean because after so many years we are still here discussing things we talked a lot about - at least i talked about, and you said yes many times as if you got the point.
    Do not wonder why, instead of wondering you can start asking your sister why she wants to come back and your son why he wants to go abroad. Then if you really want to understand and discuss this matter you need to go abroad and live the experience.
    People pay and companies pay? There must be some kind of mutual exploitation. In fact the population in India is so big and the Indian labour is so cheap, companies are making great profits. So who cares about paying that much rent? After all the whole society exists on exploitation, everybody is exploiting, here specially since Manu created the caste system, one of the ugliest things in existence. And don't tell me that casts are legally not existent, because they are still very much present. And how beautiful India with millions of children working for few rupies a day. Of course you are going to tell me that there is a law that makes it illegal. Right.
    You are not Indian, you are not Italian, where to you live Poonam, on the Moon?

    ReplyDelete
  21. ha ha No Chamki, I'm very much Indian even though you dont consider me that because you have perhaps an idea of one type of Indian people
    There are many many like me
    And personally I have no desire to live elsewhere so I dont even bother to make my passport
    India is huge and has a vast range of economic, social, cultural facets
    There are so many like me and they too consider themselves very much Indian, with global exposure of course
    Of course there is the caste system and there is racism too, more n more instead of less n less, all over, even in Italy
    That does not take away from our bullshit, no
    Of course there is exploitation here and perhaps a different exploitation elsewhere
    Personally I dont really care ... I dont
    I just live clean myself, be aware that I dont exploit or be exploited to the best of my ability
    As you know I live in my small circle of solitude n let very few people in

    You keep pointing out that I dont listen, that maybe I dont get the point even though I say I do
    perhaps
    i also dont keep too many things in my head
    Some things are important to me in the moment n then finished

    My son is naive, idealistic, he will learn in his own way
    My sister realises all the positives of India, the relaxed pace, the climate, having affordable help, the ease of our social inter-action and the support there-in .... et al

    I know its a unresolved situation for you often between here n Italy,
    maybe Japan would really be the answer
    Then we could have a Japanese food Blog, heh heh

    ReplyDelete
  22. I agree India has some genuinely shitty problems brought on by various factors for instance child labour
    but Google "child labour Italy" n it brings up some familiar stuff
    I guess the problems are prevalent all over the world

    Child labour in Italy analysed
    28 Dec 2000 ... Child labour in Italy is a phenomenon that is relatively little studied and difficult to analyse, owing to the fact that it is associated ...
    www.eurofound.europa.eu/eiro/2000/12/feature/it0012363f.htm - 26k - Cached - Similar pages -

    Social partners oppose child labour in Italy
    28 Jan 1998 ... Cgil and the other main union confederations - Cisl and Uil- have asked the Government to take firm action against child labour in Italy and ...
    www.eurofound.europa.eu/eiro/1998/01/inbrief/it9801145n.htm - 10k - Cached - Similar pages -

    RassegnaOnline, Italy and child labour
    7 Nov 2000 ... Child work / Cgil Survey-book. Italy and child labour. by Davide Orecchio. About 400 thousands minors work in Italy, in every region of the ...
    www.rassegna.it/archivio/2000/speciali/luglio-dicembre/lavoro-minorile/ prima_english.htm - 13k - Cached - Similar pages -

    Worst Form of Child Labour - Italy: Global March Against Child Labour
    Southern Italy has a higher prevalence of child labour. ..... If you are aware of any other studies or data on child labour in Italy, ...
    www.globalmarch.org/worstformsreport/world/italy.html - 90k - Cached - Similar pages -

    ReplyDelete
  23. Chamki why are we having this virtual discussion when we could be happily sitting together over a good cup of coffee?
    Believe me, I even forget my written word so some time later if you bring it up I may just look blank, heh heh
    hugs

    ReplyDelete
  24. i really think you are blowing this thing out of proportion, and sorry but who wants to drink coffee and talk about this?
    You can't be serious with this comparison between India and Italy child labour.

    ReplyDelete
  25. Just putting up a decent defence, Chamki,
    my tongue firmly in my patriotic cheek
    I'm ready to welcome the Queen back if she can clean up India, heh heh
    You ever see me standing up for this before?
    It takes a lot of will power to stand my ground against you
    Oof, you're quite an opponent! Salute!!

    ReplyDelete
  26. Let the Queen be in London, she can't do anything against millennia of Indian conditioning.
    You have been deeply touched more than you like to admit, that's why you stand your ground against me. That's okay, it simply means you are still Indian after all. Can we end this thing now?

    ReplyDelete
  27. Of course, darling
    At least we're in agreement about me being Indian, happily so
    You're right, it does get to me when someone keeps deriding or criticising
    Its an attitude thing
    Smaran often gets it from me for the same reason
    Its just more pleasant to look at the positives n live in the solution
    Much love n hugs

    ReplyDelete
  28. Its just more pleasant to look at the positives n live in the solution, of course, but which solution?

    Show me the solution!

    The thing is that there is no solution.
    Yeah you can dream about perfumes or put your head in the sand, neither of which is my favorite solution.
    What is is, if you like it or not the shit remains all around love and hugs.

    ReplyDelete
  29. Chamki I just had a BIG scene with Smaran about exactly what we're talking about
    There is soooo much that is beautiful, soooo much that I personally feel gratitude for
    It drains me when he just cribs n complains n can see only the shit
    Yes there is shit, so what??? It is there
    Why colour your whole life experience with it?
    The solution?
    The solution is to take things in one's stride n not let them affect you so much
    Or escape to Germany or Italy or Japan ... whatever be the answer
    whatever seems greener from here
    Negativity is just the other other side of positivity
    It is a balance that we unbalance with our focus
    Like the bit of sand in the eye it distorts our experience
    The solution would be to clean the eye

    ReplyDelete
  30. ehm ... le insalate son fantastiche ;) mi farei una bella pizza bianca di base e ci metterei sopra le insalate che mi hai appena fatto vedere ... mmmmhh yeah io dovrei mangiare verdura cosi`!!!

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails